Webbinarium: Hur förändrat är konsumenternas köpbeteende?
De senaste årens inflation har fått konsumenterna att förändra sina matinköp. Det köps mindre frukt och grönsaker, mindre ekologiskt, mer på kampanj och matinköpen sker idag i fler matbutiker. Vad händer nu när ekonomin sakta börjar återhämta sig, och hushållens köpkraft stärks?
Onsdag den 16 oktober, i samband med att Dagligvaruindex september publicerades, bjöd vi in till ett webbinarium för att prata om det förändrade köpbeteendet, vad kommer leva kvar från inflationsåren och vad hoppas branschen att vi lämnar bakom oss.
Deltog gjorde Karin Brynell, vd Svensk Dagligvaruhandel, Anna Ekström, Managing Director Nordics NielsenIQ, Arturo Arques, privatekonom på Swedbank och Sparbankerna, William Lindquist, analytiker HUI och Fredrik Hedenberg, butikschef Stora Coop Värmdö och Cecilia Anneling, kommunikationschef Svensk Daglgivaruhandel.
Se hela webbinariumet i efterhand nedan.