Inbjudan frukostwebbinarium 31 januari: Vilken roll spelar dagligvaruhandelns egna varumärken?
Handelns egna varumärken, även kallat EMV eller private label, har blivit en självklar del av en livsmedelsbutiks sortiment. I tider av inflation och jakten på prisvärda alternativ har dessutom utvecklingen fått sig en extra skjuts.
Den 31 januari klockan 08:00-08:55 bjuder Svensk Dagligvaruhandel in till ett webbinarium för att diskutera vilken roll dagligvaruhandelns egna varumärken spelar, hur utvecklingen sett ut de senaste åren och hur det påverkat livsmedelsbutikernas utbud. Dagligvaruindex Årsrapport 2023 kommer även presenteras.
08:00 | Karin Brynell, vd Svensk Dagligvaruhandel, inleder med att presentera Dagligvaruindex Årsrapport 2023. |
08:10 | Fredrik Lange, forskare på Handelshögskolan i Stockholm och programchef för kandidatprogrammet i Retail Management på Handelshögskolan i Stockholm, om EMV – ny forskning och nya möjligheter. |
08:20 | Anna Ekström, Managing Director Nordics NielsenIQ, om att EMV tar mark under tuffa tider. |
08:30 | Rolf A. Røtnes, Fagdirektør Samfunnsøkonomisk analyse AS (SØA), om vad som kännetecknar EMV i Norge? |
08:40 | Panelsamtal Vilken roll spelar dagligvaruhandelns egna varumärken? I samtalet deltar Susanna Liljeblad, Ica Sveriges chef för EMV, Johan Neuman, affärsområdeschef EMV Dagab och Anders Segerström, vd Falköpings mejeri.
Samtalet modereras av Cecilia Anneling, Svensk Dagligvaruhandel. |
08:55 | Avslut |
Anmäl dig här. En dag innan webbinariumet kommer en länk till webbsändningen att skickas till de som anmält sig.