Webbinarium: Är priset verkligen allt?
Under de senaste åren har matpriserna varit i fokus och hushållen har handlat billigare produkter och jagat kampanjpriser. Men trots det höga prisläget, är priset verkligen allt eller finns det fortfarande en efterfrågan på mervärden som till exempel eko eller svenskt ursprung?
Torsdag den 14 november, i samband med att Dagligvaruindex oktober publicerades, bjöd vi in till ett webbinarium för att prata om pris, andra mervärden och vad som är avgörande när konsumenten väljer i matbutiken.
Deltog gjorde Karin Brynell, vd Svensk Dagligvaruhandel, Lennart Wallander, Chief Officer of Tomorrow Food & Friends, Stefan Ekström, chef Affärsinsikt och strategi ICA Sverige, Annika Danelius, Kategorichef och Brand manager Scan Sverige, Oscar Almqvist, näringspolitisk expert Svensk Dagligvaruhandel och Cecilia Anneling, kommunikationschef Svensk Daglgivaruhandel.
Se hela webbinariumet i efterhand nedan.