Inbjudan frukostwebbinarium: Hur förändrat är konsumenternas köpbeteende?
De senaste årens inflation har fått konsumenterna att förändra sina matinköp. Det köps mindre frukt och grönsaker, mindre ekologiskt, mer på kampanj och matinköpen sker idag i fler matbutiker. Vad händer nu när ekonomin sakta börjar återhämta sig, och hushållens köpkraft stärks?
Den 16 oktober klockan 08:00-08:50 bjuder Svensk Dagligvaruhandel in till ett webbinarium om det förändrade köpbeteendet, vad kommer leva kvar från inflationsåren och vad hoppas branschen att vi lämnar bakom oss. Dagligvaruindex september kommer även presenteras.
Program
08:00 | Karin Brynell, vd Svensk Dagligvaruhandel, inleder med att presentera Dagligvaruindex september. |
08:05 | Anna Ekström, Managing Director Nordics NielsenIQ, New times, new habits. |
08:20 | Arturo Arques, privatekonom på Swedbank och Sparbankerna, presenterar Swedbanks Matkasse. |
08:30 | Panelsamtal Hur förändrat är konsumenternas köpbeteende? I samtalet deltar Arturo Arques, privatekonom på Swedbank och Sparbankerna, William Lindquist, analytiker HUI och Fredrik Hedenberg, butikschef Stora Coop Värmdö. Fler namn kan tillkomma.
Samtalet modereras av Cecilia Anneling, Svensk Dagligvaruhandel. |
08:55 | Avslut |
Anmäl dig här. En dag innan webbinariet kommer en länk till webbsändningen att skickas till de som anmält sig.